Salangen historielag:
Vil ha flere medlemmer
Skrevet av:
Jon Henrik Larsen
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Tlf.: 957 900 86
Publisert: 10.03.14 kl. 07:30

SJØVEGAN: Torsdag 20. mars klokken 19.00 inviterer Eliseus Rønhaug (bildet) og Salangen historielag til årsmøte. Møtet blir holdt i 2 etasje på Lundbrygga Regionmuseum.
Salangen historielag har vært aktivt siden 1985, og målet med å starte historielaget var å skape interesse for lokalsamfunnets historie og øke kunnskapen om Salangens historie gjennom tidene. Historielaget jobber fremdeles for å registrere og bevare kulturminner, og med å spre informasjon om historien.
Program
Under årsmøtet i slutten av mars skal medlemmene og styret gjennomgå årsmeldingen og regnskapet for 2013. Andre aktuelle saker som vil bli tatt opp er regnskap og budsjett. Også valg av leder, styre og redaksjonskomite for Årbok for Salangen er med i sakslisten. Som avslutning vil også kveldens gjest, Gunnar Bjørklund fortelle om sin bok om Salangsverket.
Oppmøte
Salangen historielag består i dag av rundt 70 medlemmer. Det har dessverre vært en liten nedgang i antall medlemmer de siste årene. - Oppmøtet på slike årsmøter pleier å variere, men vi håper mange tar turen denne torsdagen 20.mars. Alle er selvfølgelig hjertelig velkommen, og vi ønsker mer enn gjerne nye medlemmer, sier leder Eliseus Rønhaug.